maandag 24 oktober 2011

Smullen @De Burgerij

Een bezoekje aan De Burgerij, een nieuw hamburgerrestaurant in Schoten, stond al een tijdje op mijn to do-lijstje. Want geef toe, weinig dingen zijn beter dan een goede hamburger met frietjes (behalve dan spaghetti bolognese, mijn ultieme verslaving!). Na het online bekijken van de menukaart (mét verrukkelijke foto's!) trok ik met een grommende maag, hoge verwachtingen én mijn lief naar de hamburgerzaak. De slechte recensies die ik net had gelezen (lange wachttijden, geen verse frieten, te duur,...) liet ik even buiten beschouwing. En gelukkig maar, want mij kon De Burgerij wél bekoren.

Bij het binnenkomen kregen we meteen een tafeltje voor twee aangeboden en ook onze cola's stonden binnen de vijf minuten op tafel. Terwijl mijn vriend koos voor de gigantische Double Decker (een dubbele burger met cheddar, groentjes en bbqsaus), hield ik het bij een bescheiden Matterhorn Cheezy (een enkele burger met Emmentaler).


Double Decker - dubbel genieten

Na wat naar mijn gevoel 20 minuutjes waren, kregen we onze burgers voorgeschoteld en kon het smullen beginnen. En het zag er niet alleen zeer smakelijk uit, dat wàs het ook. De frietjes waren volgens mij wél vers en anders waren het wel érg lekkere diepvriesfrieten.

Hoewel de dessertkaart er zeer aanlokkelijk uitzag (met o.a. brownies en Ben&Jerry's, need I say more?), was onze maag al voldoende gevuld en na het betalen van de rekening trokken we dan ook voldaan naar huis. Toegegeven, bijna 15 euro voor een hamburger met frietjes is niet weinig, maar bij De Burgerij geef ik dat er graag aan uit. Ik heb lekker gegeten en ik kom hier zeker terug. Een aanrader!

-www.burgerij.be

Lots of love,
Jolien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

beantwoorden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...