donderdag 3 november 2011

Meer talent, graag!

Er zijn zo van die dingen die ik écht zou willen kunnen. Zo was ik daarstraks aan het rondneuzen op enkele andere blogs, waarvan sommige echt een prachtige layout hadden. Meteen dacht ik: damn, dat wil ik ook! Jammer genoeg ontbreekt het me aan computerkennis om deze blog van een supertrendy design te voorzien (waarvoor mijn excuses!). En zo zijn er nog heel wat talenten die ik enorm bewonder bij anderen, maar waar ik zelf jammer genoeg niet over beschik.

1) Dansen
Ik ben een trouwe So You Think You Can Dance-kijker en elke week opnieuw kijk ik vol bewondering naar de fantastische prestaties die de dansers neerzetten. De hiphoproutines zijn gewoon écht vet en sommige moderne choreografieeën zijn zo mooi dat iedereen erdoor geraakt wordt. En dat wil ik ook kunnen! Elegant over het podium zweven en mensen ontroeren met je bewegingen: geweldig lijkt me dat. Jammer genoeg sla ik al tilt als ik tijdens een Zumbales met mijn armen en benen verschillende bewegingen moet uitvoeren. Danseres worden is dus helaas niet voor mij weggelegd. Too bad!


2) Fotograferen
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. En laat ik daar nu net tekort schieten. Ik vind het ontzettend moeilijk om mooie foto's te trekken. Daar waar anderen prachtige beelden maken met schitterende kleuren en een perfecte kadrage, blijft het bij mij beperkt tot amateuristisch gepruts. Op school moest ik voor mijn taken fotografie dan ook regelmatig beroep doen op mijn vriend. Ik slaag er gewoon niet in om leuke ideeën te bedenken en die vervolgens ook nog eens uit te voeren. Eigenlijk zou ik gewoon in het algemeen creatiever willen zijn: ook knutselen, schilderen of tekenen kan ik niet. Tenzij stokventjes meetellen, natuurlijk ;-).

3) Bakken
Dit talent is (hopelijk) een haalbare kaart! Mijn droom is om ooit een eigen tearoom te openen waarin ik mijn klanten zelfgebakken lekkers voorschotel: taarten, muffins, cupcakes,... Ik wil taarten kunnen maken die zo mooi zijn dat je ze amper durft op te eten. Voorlopig is er echter nog wel wat werk aan de winkel... Onlangs waagde ik me aan slagroomsoezen en ik heb alles moeten weggooien wegens totale mislukking! Maar: waar een wil is, is een weg. Ik blijf dan ook proberen en ben van plan in de nabije toekomst een bakkersopleiding te volgen. En intussen post ik op deze blog mijn (geslaagde) creaties.


4) Een ware fashionista zijn
Je kent hen wel: meisjes die de nieuwste trends probleemloos met elkaar combineren en elke dag opnieuw een schitterende outfit uit hun kast toveren. Ze durven dingen dragen die ik nooit uit de rekken zou halen, maar die hen wel prachtig staan. Bovendien hebben ze voor elke outfit een apart paar schoenen en matching juwelen. Ze weten exact wat er allemaal in hun kast hangt en schuimen de leukste tweedehandswinkeltjes af tot elke outfit perfect is. Ook hun haar ligt er altijd mooi gestyled en trendy bij. Jep, zo wil ik ook zijn!


Daarnaast zou ik ook graag kunnen zingen, acteren, ontwerpen, presenteren, ... en ga zo maar door. Maar je kan niet alles hebben in 't leven, zeker?

Lots of love,
Jolien

1 opmerking:

beantwoorden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...