zaterdag 5 november 2011

MUST SEE: Footloose

Gisteren ben ik de remake van Footloose gaan kijken met twee vriendinnen. En hoewel ik niet van elke film die ik zie een stukje ga schrijven, wil ik deze absoluut met jullie delen. Want het is echt een héérlijk feelgood-verhaal. Lang geleden dat ik nog zo genoten heb van een film!

Het verhaal
Footloose speelt zich af in het Amerikaanse stadje Bomont, waar -naast heel wat andere dingen- dansen in het openbaar verboden is. De plaatselijke dominee wil op die manier de jeugd beschermen, want zijn eigen zoon kwam na een nachtje dansen en feesten om tijdens een auto-ongeval. Ren, een jongen die zijn moeder verloren is, verhuist naar Bomont en trekt er in bij zijn oom en tante. Hij wil niets weten van het dansverbod en is vastberaden om zich ertegen te verzetten...



Mijn mening
Footloose is één van de beste dansfilms (misschien zelfs de beste) die ik ooit heb gezien. Daar waar het bij andere films vooral gaat om de dans en het verhaal bijzaak lijkt te zijn, is het hier net omgekeerd. De film slaagde er in om me oprecht te ontroeren, maar daarnaast werd ik er ook gewoon écht gelukkig van. Tijdens de laatste scène van de film, waarin de aanstekelijke soundtrack wordt gespeeld , zat ik letterlijk met een smile tot achter mijn oren te genieten. Footloose heeft voor mij alles wat een goede film nodig heeft: ontroering, vreugde, aanstelijke muziek én natuurlijk romantiek. Genieten!

Score : 5/5

Zooo romantisch!
PS: De originele film uit 1984 heb ik nog niet gezien, maar die staat bij deze op mijn must see-lijstje!

Lots of love,
Jolien

1 opmerking:

  1. Oeeeh, die komt op mn lijstje! Heb m meteen op internet opgezocht :)

    BeantwoordenVerwijderen

beantwoorden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...