woensdag 28 december 2011

Awkward!

Als er iets is wat ik haat, dan zijn het gênante situaties. Zo van die momenten waarop je je liefst zo snel mogelijk uit de voeten maakt of gewoon zou willen verdwijnen. Daarstraks had ik zo'n moment. Ik stond aan de kassa van de supermarkt en had net alles afgerekend toen ik mijn aankopen allemaal bijeen wilde rapen. Maar dat was buiten mijn pot abrikozenconfituur gerekend. Die viel uit mijn handen en viel helemaal kapot op de grond. Fuck. De kassierster vond het duidelijk heel zielig voor mij, maar oh, wat gênant! En zo zijn er oneindig veel van die momenten:

Bron

1) De typische valkuil op elk familiefeest: geef ik een hand of een kus (en hoeveel?). Vaak maak je dan de verkeerde keuze en sta je daar met uitgestoken hand terwijl de tegenpartij vooroverbuigt voor een kus. Of je trekt terug na één kus, terwijl de andere er 2 of 3 wil geven. Awkward!
2) Enthousiast zwaaien naar een voorbijganger en uit zijn/haar reactie opmaken dat je die persoon toch echt wel niét kent.
3) Of omgekeerd: wanneer iemand naar jou waait of zelfs een gesprek met je aanknoopt, maar je totààl niet meer weet vanwaar je die persoon kent.
4) Als kind in de winkel de hand van een volslagen onbekende vastpakken, want hé, da's mijn papa.
5) Vallen in het openbaar. Onlangs fietste ik op de brug, maar bovenaan merkte ik dat het toch wel erg glad was. Te laat! Ik had geen controle meer over mijn fiets en viel op de grond. En dat terwijl alle fietsers aan de overkant braafjes te voet de brug overstaken.
6) Gênante stiltes in gesprekken met mensen die je eigenlijk niet zo goed kent. Denk: een vroegere klasgenoot tegenkomen op de bus. Het liefst ga je dan gewoon ergens anders zitten, maar da's dan weer zo onbeleefd...
7) Wanneer je druk in gesprek bent met de persoon die naast je liep, wanneer je plots merkt dat die uit het zicht verdwenen is.

Bron
Bron
Bron

- Hebben jullie onlangs nog gênante situaties meegemaakt?

Lots of love,
Jolien

3 opmerkingen:

  1. Ja dat zwaaien naar een onbekende had ik laatst. Daarom was ik vanmorgen heel voorzichtig in kijken of die vriend van mij het wel echt was, haha.. "Hallo..?"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sommige zijn heel herkenbaar inderdaad. Vooral die met die discussie en dan heeft de ander toch gelijk. Niet leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen

beantwoorden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...